Una Cenerentola molt completa

29 gener 2011

De les innumerables versions de La Cenerentola que he sentit aquesta és la que, sens dubte, més música té. I és que en aquesta gravació en viu de les funcions de Pesaro de l’any 2000 es van interpretar tots els talls que en el 95% de les gravacions i funcions es fan.

Així, l’acte segon comença amb el cor “Ah! Della bella incognita”

Acte II, escena 1

Coro
Ah! Della bella incognita
L’arrivo inaspettato
Peggior assai del fulmine
Per certe ninfe è stato.

La guardano e tarroccano;
Sorridono, ma fremono;
Hanno una lima in core 
Che a consumar le va.
Guardate ! Già regnavano.
Ci ho gusto. Ah ah ah ah.
(partono deridendole)

No és una peça indispensable, però dóna una mica de vida a l’actuació del cor, que en aquesta obra és ben escasa.

Més interessant és l’aria di sorbetto de Clorinda, just abans de l’escena final. Aquesta aria sí que és més interessant.

Per a ser un ària de sorbet té bastant entitat i està escrita per a que la cantant es pugui lluir. Penseu que aquest tipus de peces es feien per a que el públic pogués sortir un moment a descansar i pendre un refrigeri o comentar la jugada.

Acte II, escena 9

Clorinda
Sventurata! mi credea 
Comandar seduta in trono.
Son lasciata in abbandono
Senza un’ombra di pietà.

Ma che serve! tanto fa:
Sono alfine giovinetta,
Capitar potrà il merlotto.
Vo’ pelarlo in fretta in fretta,
E scappar non mi potrà.

Un marito, crederei,
Alla fin non mancherà
.

 

Les funcions d’aquesta Cenerentola de Pesaro tenen un nivell notable, liderades pel juvenil i virtuós Ramiro del Juan Diego Flórez, i la molt carnosa, de veu i timbre, Angiolina de la Ganassi. Com a Don Magnifico un vocalment justet Bruno Praticó, si bé la seva vessant interpretativa és de les que creen escola. El Dandini de Roberto de Candia està servit AMB gràcia i bona presència vocal, mentre que Ulivieri es defensa molt bé en la tremenda ària (de la que vull parlar un dia) “Là del ciel nell’arcano profundo”.

L’Orquestra del Comunale di Bologna i l’habitual Cor de Cambra de Praga aporten el nivell necessari per a la lectura rigorosa i viva del Carlo Rizzi.

Gioacchino Rossini-La Cenerentola (1, 2 y 3)

Don Ramiro – Juan Diego Flórez

Dandini – Roberto de Candia

Don Magnifico – Bruno Praticó

Clorinda – Ekaterina Morozova

Tisbe – Sonia Prina

Angiolina – Sonia Ganassi

Alidoro – Nicola Ulivieri

Coro de Camara de Praga-Orchestra Comunale di Bologna-Carlo Rizzi

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: